خانه داری

مطالبی جالب و کاربردی درباره خانه داری و کلی ترفند جذاب

خانه داری

مطالبی جالب و کاربردی درباره خانه داری و کلی ترفند جذاب

در این وبلاگ اطلاعات و مطالبی کاملا کاردبردی درباره خانه داری برای شما عزیزان گرد آوری می شود.

  • ۰
  • ۰

انسان از زمان گذشته به این نتیجه رسیده بود که سرد کردن مواد غذایی باعث به تعویق انداختن فاسد شدن آن ها می شود اما یکی از مشکلات انسان در گذشته ایجاد محیطی سرد برای نگهداری از مواد غذایی بود. امروزه با ساخت یخچال این مشکل انسان تا حد بسیار زیادی برطرف شده است و بیشتر مردم دنیا در خانه های خود از این دستگاه بی نظیر استفاده می کنند. اگرچه یخچال یکی از لوازم خانگی ضروری می باشد که به کمک آن می توان از مواد غذایی نگهداری کرد، اما این دستگاه نیزممکن است با مشکلات مختلفی مواجه شود. ما در این مقاله قصد داریم به پاسخ سوال علت ایجاد رسوب در یخچال چیست؟ بپردازیم. با ما همراه باشید.

  1. مشکل ایجاد رسوب در یخچال
  2. علت ایجاد رسوب در یخچال
  3. رفع مشکل ایجاد رسوب در یخچال

 

مشکل ایجاد رسوب در یخچال

یخچال ها امروزه پیشرفت بسیاری کرده اند و با ویژگی های جدید خود توانسته اند نظر بسیاری از مردم را جلب کنند. یکی از سوالات رایج مردم درباره این دستگاه این است که علت ایجاد رسوب در یخچال چیست؟ پیش از آن که به پاسخ این سوال بپردازیم باید توضیحاتی را درباره این مشکل ارائه دهیم. در هنگام بروز این مشکل در یخچال خصوصا طبقات بالایی آن ذره هایی مانند رسوب دیده می شود که مشخص است از قسمتی که هوا را در یخچال جا به جا می کند در داخل یخچال پخش شده اند. در صورت مواجه شدن با این مشکل باید به بررسی اوپراتور یخچال خود بپردازید. در ادامه به توضیح بیشتر درباره اوپراتور خواهیم پرداخت.

علت ایجاد رسوب در یخچال

مهم ترین علت ایجاد رسوب در یخچال آهنی بودن فن اوپراتور می باشد. همانطور که می دانید گاز در یخچال اصلی ترین عامل ایجاد سرمایش می باشد. زمانی که کمپرسور یخچال شروع به کار کند گاز در لوله های کندانسور شروع به حرکت می کند. گاز در انتهای حرکت خود وارد لوله موئی شده و پس از آن وارد اوپراتور می شود. اوپراتور یکی از قطعات بسیار مهم در یخچال می باشد که گاز مایع را تبخیر می کند و باعث ایجاد سرمایش در یخچال می شود. در صورتی که اوپراتور یخچال آهنی باشد باعث به وجود آمدن رسوب در یخچال شما می شود. در ادامه به نحوه برطرف کردن این مشکل خواهیم پرداخت.

رفع مشکل ایجاد رسوب در یخچال

پس از بررسی علت ایجاد رسوب در یخچال باید به بررسی روش برطرف کردن این مشکل بپردازیم. همانطور که گفته شد در برخی از مدل های یخچال اوپراتور آهنی بوده و به دلیل برخورد آب باعث رسوب زدن طبقات بالایی یخچال می شود. برای برطرف کردن این مشکل باید اوپراتور را تعویض کرده و از یک اوپراتور آلومینیومی استفاده نمایید. البته در بعضی از مواقع گرفتگی لوله فاضلاب نیز باعث بروز این مشکل در یخچال می شود. برای برطرف کردن این مشکل باید لوله فاضلاب را باز نمایید:

  • یخچال را خاموش کنید.
  • کشوها و مواد غذایی را از یخچال خارج کنید.
  • با یک میل بافتنی راه لوله را باز نمایید.
  • سپس با یک کتری آب جوش یخ زدگی های مسیر فاضلاب یخچال را باز نمایید.

علت ایجاد رسوب در یخچال چیست؟

مطلبی فوق کاربردی که نباید از خواندن آن گذاشت، این مطلب جذاب نحوه پخت کیک در ماکروفر در سایت اکوموتیو مطالعه نمایید.

 

  • ۰۰/۱۱/۰۵
  • محمد باقر رهمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی