خانه داری

مطالبی جالب و کاربردی درباره خانه داری و کلی ترفند جذاب

خانه داری

مطالبی جالب و کاربردی درباره خانه داری و کلی ترفند جذاب

در این وبلاگ اطلاعات و مطالبی کاملا کاردبردی درباره خانه داری برای شما عزیزان گرد آوری می شود.

  • ۰
  • ۰

شستشوی لباس در لباسشویی باید با برنامه و فرایند شستشو صحیح انجام شود. در همه لباسشویی ها برنامه هایی تعریف شدهاند تا شما بتوانید با توجه به جنس لباس‌ها و پارچهها طریقه شستشو صحیح را انتخاب کنید. نحوه شستن لباس در لباسشویی از دو جهت تمیز شدن لباس‌ها و جلوگیری از آسیب به بافت آن‌ها بسیار حائز اهمیت است. با خواندن نکاتی که در این مقاله ذکر شده شما می‌توانید مناسب‌ترین برنامه را برای شستشو انتخاب نمایید.

جداکردن لباس‌ها برای شستشو در لباسشویی

اولین مرحله برای شستشو لباس ها که بسیار مهم است، جدا کردن لباس‌ها بر اساس سفید یا رنگی بودن آن‌ها است. پس از آن نوبت به تکفکیک کردن لباس‌ها بر اساس نوع الیاف آن‌ها است و باید به دو دسته سبک( مانند ابریشم) و سنگین( مانند لباس‌های پشمی) تقسیم شوند. همچنین لازم به ذکر است لباس‌هایی که جنس آن‌ها نازک است نیز باید جدا شوند.

بیشتر بخوانید: نحوه شستشوی پتو و پرده در ماشین لباسشویی در سایت فروشگاه آرایانا بهشت

برچسب لباس‌ها را چک کنید

معمولا برروی البسه و ملحفه‌ها برچسبی وجود دارد که اطلاعتی کافی در رابطه با چگونگی شسته شدن ذکر شده. حتی در برخی از برچسب‌ها شستشو با دست توصیه شده؛ چرا که در هنگام شسشتو با ماشین لباسشویی ممکن است به بافت این نوع لباس‌ها آسیب وارد شود.

باز کردن زیپ و دکمه‌ها

بسته بودن زیپ لباس در لباسشویی باعث میشود که زیپ خراب شود. همچنین در صورت بسته بودن دکمه‌‌ها، نخ آن‌ها کشیده و پاره می‌شود. قبل از قرار دادن لباس‌ها در لباسشویی مطمئن شوید که در جیب ها چیزی نباشد. رعایت نکاتی به این سادگی باعث افزایش طول عمر دستگاه و سالم ماندن لباس‌ها می‌گردد.

به چه میزان در لباسشویی لباس بگذاریم؟

اگر ماشین لباسشویی را بیش از اندازه پر کنید فضای کافی برای شسته شدن لباس‌ها وجود ندارد بنابراین به خوبی تمیز نخواهند شد؛ علاوه بر آن آب و انرژی زیادی هدر می‌رود. میزان استفاده بار مجاز در هر لباسشویی متفاوت است؛ البته در دفترچه راهنمای هر نوع لباسشویی این میزان استاندارد توضیح داده شده است. اگر بار لباسشویی به اندازه استاندارد باشد علاوه بر به خوبی تمیز شدن لباس‌ها در افزایش طول عمر لباسشویی نیز تاثیرگذار است.

*در حالت کلی از پر کردن بیش از 3/4 دیگ لباسشویی خودداری کنید تا لباس‌ها فضای کافی برای چرخش داشته باشند.

استفاده از مواد شوینده

اگر از قرص، پودر یا مایع ماشین لباسشویی استفاده می‌کنید به این نکته توجه داشته باشید که استفاده بیش از اندازه مواد شوینده به لباسشویی نه تنها در تمیز شدن لباس‌ها به خوبی عمل نمی‌کند بلکه باعث لکه برروی آن‌ها نیز می‌شود. البته در نظر داشته باشید که استفاده کم از مواد شوینده نیز نتیجه مطلوبی نخواهد داشت. بنابراین همیشه به میزان استاندارد از مواد شوینده استفاده کنید.

تنظیم دمای آب لباسشویی

اگر به برچسب لباس‌ها دقت کرده باشید دمای مناسب برای شستشو ذکر شده که با رعایت آن می‌توانید لباس‌هایی تمیز داشته باشید. البته اگر لباس‌های شما به میکروب زدایی احتیاج دارند بهتر است دمای آب را کمی بالاتر انتخاب کنید.

تنظیم حرارت و زمان خشک کن لباسشویی

یکی از مهمترین مراحل در نحوه شستشو لباسشویی به آن دقت داشته باشید انتخاب دمای مناسب برای خشک کردن لباس‌ها است. برای لباس‌های پشمی حرارت بالا، لباس‌هایی با الیاف مصنوعی با حرارت متوسط و لباس‌های نازک با حرارت کم توصیه می‌شود. علاوه بر حرارت، زمان خشک کن نیز باید باتوجه به جنس البسه تنظیم گردد.

*توجه داشته باشید که لباس‌های کشی را نباید در خشک کن با حرارت بالا قرار دهید. چرا که حرارت خشک کن، بافت لباس‌های کشی را خراب می‌کند. بهتر است آن‌ها را آویزان کنید.

تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی

اگر لباسهای شما کرک داشته‌اند در پایان فرایند شستشو حتما فیلتر لباسشویی را تمیز کنید. در صورت کثیف بودن فیلتر، احتمال آنکه به پمپ تخلیه ماشین لباسشویی آسیب وارد شده یا حتی از کار بیافتد بالا است.

مطلب خواندنی: چرا لباسشویی بوش هنگام آبکشی صدای زیاد و لرزش ایجاد می کند؟

 

  • ۰۱/۰۲/۱۴
  • محمد باقر رهمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی