خانه داری

مطالبی جالب و کاربردی درباره خانه داری و کلی ترفند جذاب

خانه داری

مطالبی جالب و کاربردی درباره خانه داری و کلی ترفند جذاب

در این وبلاگ اطلاعات و مطالبی کاملا کاردبردی درباره خانه داری برای شما عزیزان گرد آوری می شود.

  • ۰
  • ۰

شاید شما هم متوجه شده اید که ماشین ظرفشویی در برخی اوقات ظروف را به خوبی نمی شوید. در واقع تمیز شسته نشدن  ظروف در ماشین ظرفشویی  یکی از مشکلات رایج است  که در صورت استفاده اشتباه یا خرابی  ماشین ظرفشویی  ممکن است رخ دهد. تمیز شسته نشدن ظروف قطعاً ما را کلافه خواهد کرد؛ اما چرا ظروف در ماشین ظرفشویی به خوبی شسته نمی‌شوند؟ در این مقاله علت تمیز نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی در سایت بازتاب خبر ذکر شده که با خواندن آن می‌‌توانید مشکل ماشین ظرفشویی خود را برطرف نماید و ظروفی تمیز داشته باشید.

علت سفیدک زدن ظروف داخل ماشین ظرفشویی چیست؟

برخی از افراد بر این باورند استفاده نکردن از مایع جلادهنده باعث سفیدک زدن یا لکه دار شدن ظروف است هرچند که مایع جلادهنده در حذف بلک ها و صولت آبکشی تاثیر دارد اما سفیدک زدن ظروف دلایل دیگری مانند سختی آب عدم وجود نمک تنظیم نبودن درجه سختی آب استفاده از شوینده نامناسب یا حتی استفاده بیش از اندازه از نمک می توان اشاره کرد

تنظیمات برنامه شستشوی ماشین ظرفشویی

یکی از عواملی که برای شستشوی ماشین ظرفشویی بسیار مهم و حائز اهمیت است تنظیمات آن می باشد. به طور مثال تنظیم سختی آب باید با توجه به سختی آب منطقه شما باشد تا ظروفی بدون لکه داشته باشید. انتخاب یک برنامه مناسب با توجه به کثیفی ظروف در تمیز شدن آنها تاثیر بسیار زیادی دارد اگر برنانه ای مناسب انتخاب نکنید چربی‌ها و لکه‌ها برروی ظروف باقی خواهند ماند. اگر می‌خواهید با برنامه‌های ماشین ظرفشویی بیشتر آشنا شوید بهتر است به دفترچه راهنمای آن مراجعه کنید.

استفاده از شوینده نامناسب

در بسیاری از موارد ماشین ظرفشویی هیچگونه ایرادی ندارد و برنامه‌ای مناسب برای شستشو انتخاب شده است؛ اما همچنان ظروف به خوبی شسته نمی شوند. یکی از مهمترین عواملی که سبب تمیز شسته نشدن ظروف می‌شود استفاده از شوینده نامناسب است. شوینده های ماشین ظرفشویی چندین نوع دارند که هر کدام کاربرد و کارایی خاص خود را دارند‌.

چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی

یکی از مهمترین عواملی تمیز شسته نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی میشود چینش اشتباه  و به هم ریخته ظروف است. در صورتیکه ظروف در ماشین ظرفشویی به خوبی چیده نشده باشند آب و مواد شوینده با تمام قسمت های ظرف ها دسترسی ندارد. در این صورت چربی لکه های غذا بر روی ظروف باقی خواهند ماند در برخی موارد چینش اشتباه ظروف باعث آسیب به بازوی آبپاش یا سایر قطعات نیز خواهد شد.

*سعی کنید همیشه ظروف را در جای خود قرار دهید و هرگز آنها را بیش از اندازه به هم نزدیک نکنید.

ایراد و خرابی جاپودری ماشین ظرفشویی

اگر ماشین ظرفشویی شما به خوبی ظروف را نمی شوید حتما جاپودری آن را بررسی کنید که کاملا عایق باشد. اگر جاپودری ماشین ظرفشویی خراب باشد به طوری که پودر شوینده به همراه آب وارد ظرفشویی نگردد ظرف ها تمیز نخواهند شد.

برد ماشین ظرفشویی

برد کنترل ماشین ظرفشویی یکی از مهمترین قطعات است چرا که این قطعه همانند مغز بوده و تمام فرآیندها را پردازش می‌کند. بنابراین اگر در برد ماشین ظرفشویی ایرادی وجود داشته باشد فرایندهای شستشو به خوبی انجام نخواهد شد در نتیجه ظروف کثیف باقی خواهند ماند. اگر تمیز شسته نشدن ظروف به علت خرابی و ایراد در برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی است توصیه می شود عیب یابی حتما توسط تکنسین ماهر انجام شود تا از خرابی بیشتر جلوگیری گردد.

خرابی بازوهای آبپاش

اگر بازوهای آبپاش ماشین ظرفشویی خراب شده یا به هر دلیلی نتوانند عملکرد خوبی داشته باشند و آب به خوبی روی ظروف اسپری نشود بعد از اتمام فرایند شستشو ظرف ها کثیف باقی می‌مانند. سوراخ های بازوی آبپاش توسط رسوبات یا خرده ریز های مواد غذایی در این صورت فشار پاشش آب به شدت کاهش یافته و ظرف ها به خوبی شسته نخواهند شد.

این محتوا را نیز بخوانید: نحوه شستن لباس در لباسشویی

  • ۰۱/۰۲/۲۵
  • محمد باقر رهمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی